موضوع پایان نامه:
بررسی رابطه بین نیازهای روانی و عاطفی در رشد اجتماعی کودکان پیش دبستانی
فهرست
عنوان صفحه
فصل اول (کلیات پژوهش)
مقدمه 2
بیان مسئله: 3
فرضیات تحقیق : 7
فرضیه کلی: 7
فرضیه فرعی: 7
سوالات پژوهش_ 7
اهداف کلی : 8
اهداف جزئی : 8
متغیر وابسته 9
متغیر مستقل_ 9
متغیر کمی : 10
متغیر کیفی : 10
متغیر تعدیل کننده : 10
متغیر کنترل: 11
متغیر مزاحم : 11
متغیر مستقل: 11
متغیر وابسته : 11
متغیر کمی : 11
متغیر کیفی : 11
متغیر تعدیل کننده : 12
تعریف مفهومی متغیرها: 12
نیازهای روانی و عاطفی: 12
رشد اجتماعی کودکان: 13
نیازهای روانی و عاطفی: 13
رشد اجتماعی کودکان: 13
فصل دوم (مبانی نظری و پیشینه پژوهش)
مقدمه: 16
مبانی نظری پژوهش_ 17
نیازهای روانی و عاطفی(هوش عاطفی): 17
هیجان_ 17
تاریخچه ی هوش هیجانی_ 19
پیامدهای هوش هیجانی: 21
رویکردهای هوش هیجانی_ 23
رویکرد توانایی (اصیل و غیر ترکیبی ) : 23
رویکرد مختلط (یا ترکیبی ): 23
نظریه ها و تعاریف هوش هیجانی_ 24
نظریه های هوش هیجانی : 25
اشترنبرگ: 25
گاردنر 25
سالوی ومایر: 26
بار-آن : 27
گلمن_ 27
هوش هیجانی و تاثیرات آن بر برآیندهای سلامتی: 28
رشد اجتماعی کودکان : 29
مهارت های اجتماعی_ 29
تعاریف مهارتهای اجتماعی_ 30
انواع مهارتهای اجتماعی_ 34
اهمیت و ضرورت آموزشهای مهارتهای اجتماعی_ 34
نقش مهارتهای اجتماعی در مدرسه 35
دلایل نارسایی مهارتهای اجتماعی_ 36
ماهیت مهارت اجتماعی_ 38
آغاز گری و خاتمه دادن_ 39
پاداش و تقویت_ 40
ابراز وجود 41
جهت دهی_ 43
همدلی_ 43
همکاری_ 44
ویژگی های مهارتهای اجتماعی_ 44
منافع مهارتهای اجتماعی_ 45
تأثیر مهارتهای اجتماعی بر روابط میان فردی_ 46
مراحل آموزش مهارتهای اجتماعی_ 48
رویکردهای مهم در آموزش مهارتهای اجتماعی_ 49
شیوه های مداخله کنشگر 50
شیوه مداخله یادگیری اجتماعی_ 50
روشهای مداخله شناختی - رفتاری_ 52
نظریه های مربوط به تحول مهارتهای اجتماعی_ 53
نظریه روان پویشی فروید_ 53
نظریه اریکسون_ 53
نظریه پیاژه 55
نظریه کلبرگ__ 56
نظریه بندورا 57
نظریه آلبرت آلیس_ 59
تحقیقات انجام شده در داخل کشور 60
تحقیقات انجام شده در خارج از کشور: 63
فصل سوم (روش پژوهش)
مقدمه : 68
روش پژوهش : 69
جامعه آماری : 69
نمونه و روش نمونه گیری : 70
روش جمع آوری اطلاعات_ 70
روش میدانی : 70
ابزار گردآوری اطلاعات_ 71
نمره گذاری پرسشنامه: 71
مولفه های پرسشنامه: 71
روایی و ابزار های اندازه گیری: 72
روایی درونی : 72
روایی بیرونی: 72
روایی محتوایی: 72
روايي سازه: 72
پایایی : 73
روش های تجزیه و تحلیل اطلاعات_ 74
فصل چهارم (تجزیه و تحلیل اطلاعات)
مقدمه 76
آزمون کفایت نمونه گیری(KMO): 97
شاخص : Kaiser-Mayer-Olkin, KMO_ 97
آمار توصیفی متغیرهای پژوهش : 98
آزمون نرمال بودن متغیرهای پژوهش: 98
آزمون نرمال بودن متغیر نیازهای روانی و عاطفی: 98
آزمون نرمال بودن متغیر مسئولیت پذیری : 99
آزمون نرمال بودن متغیر انجام کارهای شخصی : 100
آزمون نرمال بودن متغیر داشتن هدف و جهت : 101
آزمون نرمال بودن متغیر اعتماد کودکان : 102
فرضیات تحقیق : 103
فرضیه 1: 103
فرضیه 2: 104
فرضیه 3: 105
فرضیه 4: 106
نتیجه گیری_ 107
فصل پنجم (خلاصه و نتیجه گیری پژوهش)
مقدمه : 109
خلاصه پژوهش : 110
فصل اول(کلیات پژوهش) : 110
فصل دوم (مبانی نظری و پیشینه پژوهش) : 110
فصل سوم (روش تحقیق) : 111
فصل چهارم (تجزیه و تحلیل اطلاعات ): 112
نتیجه گیری و تفسیر نتایج : 113
پیشنهادهات : 117
منابع فارسی: 118